Begeleiders & sprekers

Bekijk het individuele aanbod

Categorieën Technische vragen

Nee. Je hebt toegang tot één account vanaf meerdere apparaten. Zorg er wel voor dat je je aanmeldt met de juiste gebruikersnaam.

Categorieën Technische vragen

Het kan voorkomen dat onze e-mails onverhoopt in je reclame-map/ spam-box terecht zijn gekomen.
Om er zeker van te zijn dat onze e-mail bij je worden afgeleverd, kun je [email protected] toevoegen aan je adresboek, je contactpersonen of lijst met veilige afzenders.

Wil je dit eerst controleren? Mocht je als nog tegen problemen aanlopen, stuur dan een bericht naar Team Ondersteuning.

Categorieën Technische vragen

Onder iedere e-mail van 30NOW vind je een link voor het uitschrijven. Loop je ergens tegenaan? Mail ons dan via [email protected]

Categorieën Technische vragen

Zodra je bent ingelogd ga je naar https://www.30now.nl/mijngegevens/. Je kunt hier zelf je gegevens wijzigen.

Bij 30NOW maken we, tijdens de Live Cursussen en Live Sangha avonden, gebruik van Zoom Meetings.
Bij de dagelijks Live Meditaties en Live Lezingen op zondag, maken we gebruik van Zoom Webinar. Onderstaande uitleg gaat over Zoom Meetings en heeft dus betrekking op de Live Cursussen en Sangha Live avonden.

Wat is Zoom Meetings

Zoom Meetings is een videoplatform dat het mogelijk maakt om online bijeenkomsten te organiseren waarbij de deelnemers elkaar live kunnen zien en horen.

  • Om deel te nemen aan een Zoom Meetings heb je een internetverbinding en een computer of mobiel apparaat nodig.
  • Vooraf installeer je (eenmalig) de Zoom applicatie via zoom.us/download.
  • Deelnemen gaat vervolgens door middel van een unieke vergader-URL of vergader-ID.
    Deze ontvang je van 30NOW per e-mail en is daarnaast zichtbaar op de Week- of Maand-pagina’s van de Live Cursus.
  • Je kunt vervolgens zelf je audio en video inschakelen en chatberichten versturen.

Video-handleiding voor deelname

Een handige video-handleiding over hoe je deelneemt aan een (Live) Zoom bijeenkomst vind je hieronder.

Gebruik maken van “Reactions” of “Reacties”

Tijdens een Zoom-meeting kunnen deelnemers gebruik maken van reactions/ reacties door op het “Reactions”-icoon te klikken in de onderste balk. Dit opent een pop-upmenu met verschillende emoticons die kunnen worden geselecteerd. Na het selecteren van een emoticon wordt het weergegeven in het scherm van de deelnemer en zichtbaar voor de begeleider en andere deelnemers van de live sessie. Reactions kunnen worden gebruikt om snel en niet-verstorend te communiceren met andere deelnemers tijdens de live sessie, bijvoorbeeld om aan te geven dat je graag wilt reageren door iets te zeggen.

Vooraf testen

Voor deelname aan een Zoom Meeting kan het prettig zijn om wat ervaring op te doen met Zoom Meetings. Hiervoor kun je:

  • Deelnemen aan de volgende Zoom Meetings test-sessie welke 24/7 beschikbaar is via https://zoom.us/test
  • In Zoom kun je bij instellingen je geluid en microfoon testen:
    • Klik op het geluidspictogram in de linkeronderhoek van de Zoom applicatie.
    • Selecteer “Test Speaker and Microphone” uit het menu.
    • Volg de aanwijzingen op het scherm om de audio en microfoon te testen.
    • Als de test succesvol is, zou je moeten kunnen horen wat je inspreekt via de speaker en zou het geluidsniveau van je microfoon moeten worden weergegeven.
  • Daarnaast worden alle live sessie een kwartier voor de start opengezet voor deelname zodat je je beeld en geluid kan testen.

Algemene technische tips

Bij deelname aan een Zoom Meeting moet je op de volgende zaken letten:

  1. Stabiele internetverbinding: Zorg voor een stabiele en snelle internetverbinding om ononderbroken deel te nemen aan de Zoom Meeting.
  2. Werkende camera en microfoon: Zorg dat je camera en microfoon goed werken en dat je goed zichtbaar/hoorbaar bent voor andere deelnemers. Heb je twijfels? Test dan vooraf je beeld en geluid. Zie ‘Vooraf testen’ hierboven.
  3. Up-to-date: Zorg ervoor dat je Zoom applicatie up-to-date is. Je kunt de laatste versie downloaden en installeren via zoom.us/download

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Team Ondersteuning.

Categorieën Technische vragen

30NOW slaat jouw persoonlijke gegevens en gebruikersdata op in een beveiligde database. En daar blijven ze ook. We geven deze informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Stuur een bericht naar Team Ondersteuning wanneer je een export van je gebruikersinformatie wilt ontvangen.

Geen probleem. Ga naar de pagina https://www.30now.nl/wachtwoord-vergeten/. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’.
Vervolgens ontvang je een e-mail met je gebruikersnaam en een persoonlijke link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Let er trouwens wel even op dat dit mailtje mogelijk in je spam-box terecht kan komen.

Met je nieuwe wachtwoord kun je vervolgens inloggen op https://www.30now.nl/inloggen/.

Wanneer je bent aangemeld voor de Live aankondigingen per e-mail maar geen deelname-links ontvangt, dan worden deze waarschijnlijk geblokkeerd door je spam-/reclame-filter.

De oplossing: Om er zeker van te zijn dat de e-mail aankondigingen bij je worden afgeleverd, kun je info(apenstaartje)30NOW.nl aan je adresboek, contactpersonen of lijst met veilige afzenders toevoegen.

Categorieën Technische vragen
  • Let bij het invoeren van het e-mailadres en wachtwoord goed op dat je geen typfouten maakt.
  • Weet je je wachtwoord en gebruikersnaam niet meer? Geen probleem, ga dan naar ‘Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten’ op de inlogpagina en volg de stappen.
  • Neem contact op met Team Ondersteuning wanneer je problemen blijft ondervinden.

Jazeker. Kijk even bij routine met mediteren, hier kan je onder andere dagelijkse meditatie-reminders activeren.

Categorieën Technische vragen

Op dit moment is er geen app beschikbaar. Als we verder groeien, kunnen we overwegen om een app te lanceren.
Alternatief is net doen alsof je een 30NOW app hebt geïnstalleerd 🙂

Voor iPhone en iPad:

1. Klik in Safari op de deelknop onderaan.
2. Klik dan op ‘Voeg toe aan beginscherm’ of ‘Add to homescreen’.
3. Vul de gewenste naam in voor je ‘App’.

Voor Android telefoons en tablets:

1. Klik in de webbrowser op de deelknop.
2. Klik dan op ‘Sneltoets toevoegen’ of ‘Add shortcut to home’.
3. Vul de gewenste naam in voor je ‘App’.

Categorieën Technische vragen

Jazeker. Stuur een bericht naar Team Ondersteuning zodat wij je een export van de gebruikersinformatie kunnen toesturen.

Aan de 30NOW Live sessies kan iedereen, met of zonder 30NOW account, live deelnemen.

De 30NOW Live sessies die je kan terugkijken met het Lidmaatschap kun je ook vrij delen met iedereen. Hiervoor maak je gebruik van de deelknoppen welke zichtbaar zijn op iedere terugkijk-pagina.

De meditaties uit het 30 Dagen programma en de Hartmeditaties kun je niet delen.

30NOW is nu alleen als website te bezoeken en daarvoor moet je over een internetverbinding beschikken. Wanneer we in ledenaantal groeien, kunnen we overwegen om een app te lanceren, zodat je 30NOW meditaties offline kan beluisteren. 

30NOW meditaties zijn op dit moment alleen te beluisteren met een internetverbinding. Het opslaan van een meditatie is hierbij (nog) niet mogelijk.

Categorieën Technische vragen

Heb je een nieuw e-mailadres? Je kan zelf via https://www.30now.nl/mijngegevens/ je e-mailadres wijzigen. Houd er wel rekening mee dat onze e-mailings gebruik maken van een aparte registratie. Voor het wijzigen van je e-mailadres voor de e-mailings Instellingen-links welke zichtbaar zijn onderaan iedere 30NOW e-mailing.

De geluids- en beeldkwaliteit kan per live sessie verschillen. Van invloed zijn de lokale internetverbinding en de apparatuur van de betreffende begeleider. Daarnaast kan ook je lokale internetverbinding en hardware/ apparatuur van invloed zijn op de kwaliteit.

Heb je vragen of opmerkingen over de kwaliteit? Deel het met ons.

Om je zo snel en goed mogelijk te kunnen helpen maakt Team Ondersteuning gebruik van een ticketsysteem. Iedere vraag of opmerking wordt voorzien van een uniek nummer waarmee je zelf de voortgang en reacties eenvoudig kan volgen.

Als referentie heb je ook een archief en een historie van je ingestuurde vragen en opmerkingen. Je e-mailadres is trouwens vereist om een ticket te kunnen indienen.

Wat is DNS-cache

DNS-cache is als een telefoonboek voor internet. Het houdt websites en hun bijbehorende IP-adressen bij, zodat je computer snel de website kan vinden die je wilt bezoeken. Soms kan de informatie in de cache verouderd raken, wat problemen kan veroorzaken bij het proberen toegang te krijgen tot bepaalde websites. Als bijvoorbeeld het IP-adres van een website verandert, kan je computer nog steeds proberen verbinding te maken met het oude IP-adres, waardoor de website niet kan worden geladen.

Door de DNS-cache leeg te maken, wordt alle oude informatie gewist en kan je computer de meest actuele informatie van internet halen. Dit kan helpen bij het oplossen van problemen zoals het niet kunnen openen van een bepaalde website of het doorverwijzen naar de verkeerde pagina.

Samenvattend kan het leegmaken van de DNS-cache helpen bij het oplossen van problemen met de internetverbinding door oude informatie te wissen en de IP-adressen van de websites die in de cache zijn opgeslagen te vernieuwen. Op deze manier kan je computer verbinding maken met het juiste IP-adres en de gewenste website laden.

Opties voor het verwijderen van DNS-cache

De DNS-cache kun je verwijderen op individuele apparaten met enkele korte stappen. Mocht je deze (onderstaande) stappen te complex vinden, dan kun je ervoor kiezen om eenvoudigweg de stekker van je internetmodem ongeveer 30 seconden uit het stopcontact te halen en vervolgens weer in het stopcontact te steken. Hiermee word je de DNS namelijk ook vernieuwd.
Houd er wel rekening mee dat het een 5 minuten kan duren voordat je internetverbinding weer beschikbaar is.

DNS-cache verwijderen op een individueel apparaat werkt als volgt

Op Windows:
– Open de applicatie ‘opdrachtprompt’/ ‘command prompt’ als beheerder.
– Typ het commando “ipconfig /flushdns” en druk op Enter.
– Je zou een bericht moeten zien met de tekst “De cache van de DNS-resolver is leeggemaakt” of “Successfully flushed the DNS Resolver Cache.”

Op Mac:
– Applicatie ‘Terminal’ openen.
– Typ het commando “sudo killall -HUP mDNSResponder” en druk op Enter.
– Je wordt gevraagd je beheerderswachtwoord in te voeren.
– Nadat je het wachtwoord hebt ingevoerd, wordt de DNS-cache leeggemaakt.

Op iPhone of iPad:
Op een iPhone of iPad is het niet mogelijk om de DNS cache direct te verwijderen zoals op een computer. Dit komt omdat de DNS cache op een iPhone wordt beheerd door het besturingssysteem en niet direct toegankelijk is voor gebruikers. Maar er zijn wel een aantal stappen die je kunt nemen om de DNS cache te “resetten” op een iPhone:

  1. Ga naar de “Instellingen” app op je iPhone.
  2. Scroll naar beneden en tik op “Algemeen”
  3. Tik op “Wi-Fi”
  4. Tik op het “i” icoontje naast de verbonden Wi-Fi-netwerk
  5. Tik op “Vergeten deze netwerk”
  6. Verbind opnieuw met het Wi-Fi-netwerk en gebruik een nieuwe DNS-server.

Door de bovenstaande stappen te volgen zal de iPhone of iPad opnieuw verbinden met het WiFi netwerk en zal hij een nieuwe DNS server instellen, het zorgt ervoor dat de oude DNS informatie uit de cache verwijderd wordt. Dit kan helpen bij problemen met internetverbindingen of bij het laden van specifieke websites.
Houd er wel rekening mee dat deze oplossing alleen van toepassing is op problemen met WiFi verbindingen.

Bij 30NOW maken we, tijdens de Live Cursussen en Live Sangha avonden, gebruik van Zoom Meetings.
Bij de dagelijks Live Meditaties en Live Lezingen op zondag, maken we gebruik van Zoom Webinar. Onderstaande uitleg gaat over Zoom Meetings en heeft dus betrekking op de Live Cursussen en Sangha Live avonden.

Zoom Meetings en Zoom Webinar zijn beide producten van Zoom, maar met verschillende doelen en functies. Hieronder staan de belangrijkste verschillen tussen deze twee producten:

  1. Doel: Zoom Meetings is bedoeld voor groepsinteractie waarbij iedereen zijn of haar camera en microfoon kan inschakelen. Zoom Webinar is ontworpen om als begeleider/ spreker voor een grote groep deelnemers met beeld en geluid te presenteren waarbij deelnemers alleen via de chat reageren (en andere deelnemers dus niet kunnen horen of zien).
  2. Deelnemers: Bij Zoom Meetings kunnen de deelnemers actief deelnemen door te spreken en te chatten, terwijl bij Zoom Webinar de deelnemers als toeschouwers fungeren en alleen kunnen kijken, luisteren en chatten.
  3. Presentaties: Bij Zoom Meetings kunnen meerdere deelnemers in beeld komen, terwijl bij Zoom Webinar er maar één begeleider/ spreker is en de rest van de deelnemers alleen als publiek fungeert.
  4. Functies: Zoom Meetings biedt functies zoals schermdeling, opname, chat en virtuele achtergronden, terwijl Zoom Webinar extra functies heeft zoals Q&A-sessies en vragen voorafgaand aan deelname.
  5. Beveiliging: Beide producten bieden beveiligingsfuncties zoals wachtwoordbeveiliging en wachtwoordbeveiliging, maar Zoom Webinar biedt extra beveiligingsopties zoals registratie en verificatie van deelnemers.

In het algemeen is Zoom Meetings gericht op kleinere groepen, terwijl Zoom Webinar gericht is op grotere groepen en publieke presentaties.

In veel gevallen kun je het zelf oplossen door je browsercache te verwijderen.
De browsercache is de tijdelijke opslagruimte op je computer waar je browser informatie opslaat over websites die je bezoekt, zoals afbeeldingen en tekst. Hierdoor kan je browser de website bij een volgend bezoek sneller laden, omdat hij niet alle informatie opnieuw hoeft te downloaden.
Soms kan de cache echter verouderd of beschadigd raken en problemen veroorzaken bij het proberen toegang te krijgen tot bepaalde websites. In dit geval moet je de cache van je browser wissen.

Hieronder volgen enkele algemene eenvoudige stappen om de cache van je browser te wissen.
Wanneer je trouwens liever een uitleg specifiek voor jouw browser wenst. Volg dan de stappen op deze pagina >

  • Open je browser (bijv. Chrome, Firefox, Safari, enz.).
  • Klik op het pictogram met de drie stippen of de menuknop in de rechterbovenhoek van de browser
  • Selecteer “Instellingen” of “Voorkeuren” in het menu.
  • Zoek naar “Privacy” of “Privacy en veiligheid”
  • Zoek naar “Browse gegevens wissen” of “Cache wissen”
  • Selecteer het tijdsbereik waarvoor u de cache wilt wissen (bijv. laatste uur, laatste dag, altijd).
  • Zorg ervoor dat de optie “Afbeeldingen en bestanden in cache” is geselecteerd.
  • Klik op “Gegevens wissen” of “Cache wissen”

Wanneer je de cache geleegd hebt, is het probleem vaak verholpen. Zo niet, stuur dan een bericht naar Team Ondersteuning.

Mogelijkheid voor het lezen van reacties en het plaatsen van nieuwe reacties – is mogelijk bij:

This is an automatically translated version of 30NOW.nl - Translations may not always be accurate